ZS Bibice

Wycieczka klas czwartych w Beskid Śląski.

We wtorek, 13 czerwca, klasy 4a i 4b brały udział w wycieczce turystyczno –krajoznawczej w Beskid Śląski, pod opieką przewodnika górskiego p. Michała Kruczały, który już w autokarze przekazał nam wiele informacji i legend związanych z Beskidem Małym i Śląskim. Opiekę nad nami sprawowali  nasi wychowawcy: p. Beata Majewska i p. Paulina Popiołek, nauczyciele: p. Marta Zygmunt i p. Robert Smołka oraz p. Anna Przeginiak, mama Kamila
z kl.4a.  Wycieczkę rozpoczęliśmy od wjazdu kolejką gondolową na Szyndzielnię, górującą nad Bielsko-Białą, a ponieważ dla nas to jeszcze za nisko, wspięliśmy się na wieżę widokową przy górnej stacji kolejki. Z wieży roztacza się piękny widok na położone w dole miasto
i okoliczne grzbiety Beskidu Małego i Śląskiego. Z Szyndzielni ruszyliśmy zielonym szlakiem do schroniska na Klimczoku, zbierając po drodze materiał na ognisko. Na szlaku nasz Przewodnik opowiadał nam wiele ciekawych rzeczy. Dowiedzieliśmy się skąd wzięła się nazwa „Szyndzielnia” , „Klimczok” czy „Skrzyczne”, jak należy poruszać się po szlaku,
 a także jak odróżnić jodłę od świerku. Pan Michał pomógł nam rozpalić ognisko pod Klimczokiem, gdzie upiekliśmy kiełbaski i mieliśmy okazję odpocząć na leśnej polanie.
Po postoju pod schroniskiem, ruszyliśmy szlakiem do Szczyrku, gdzie czekał na nas autokar. Zmęczeni, ale pełni wrażeń ruszyliśmy do Krakowa, podziwiając  jeszcze z okien piękno Przełęczy Kocierskiej, przez którą jechaliśmy historyczną, malowniczą drogą, wijąca się serpentynami pomiędzy beskidzkimi  grzbietami. Nasz kierowca, p. Paweł , bezpiecznie dowiózł nas do szkoły, pod którą oczekiwali stęsknieni Rodzice.
Wspaniała pogoda i dobre humory dopisały. Już nie możemy doczekać się następnej wycieczki !